top of page
Горська картини1.jpeg

СТАНДАРТИ НАВЧАННЯ

Ukrainian Psychoanalytic Society

Підготовка фахівців, здатних здійснювати психоаналітичну практику відповідно до професійних, наукових та етичних стандартів IPA (МПА)

Горська картини1.jpeg

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ, ЗАВДАННЯ ТА МОДЕЛЬ НАВЧАННЯ

У навчанні кандидатів Українське психоаналітичне товариство (УПТ) керується правилами та стандартами Міжнародної психоаналітичної асоціації (IPA), стаді-групою якої є на даний момент. Останнє, зокрема, означає, що функції комітету УПТ з навчання (КН) покладено на спонсорський комітет МПА (СК), але поетапно передаватимуться відповідному комітету УПТ.

 

Метою навчання в УПТ є підготовка кваліфікованих фахівців, здатних здійснювати психоаналітичну практику відповідно до професійних, наукових та етичних стандартів МПА. Результатом навчання кандидата є кваліфікація його як психоаналітика з наступною рекомендацією виконавчому комітету МПА прийняти його до прямих членів МПА (надалі – рекомендація зборам УПТ про прийняття до членів УПТ).

 

Як базова модель психоаналітичного навчання УПТ приймає «модель Ейтингона», що передбачає навчання кандидата у формі навчального аналізу, клінічної практики під супервізією та теоретичного навчання[1].

 

[1] Див. Training models https://www.ipa.world/en/Training/3models.aspx

Особистий навчальний аналіз

Клінічна практика під супервізією

Теоретичне навчання психоаналізу

ОСОБИСТИЙ НАВЧАЛЬНИЙ АНАЛІЗ

Навчальним аналізом називається особистий психоаналіз кандидата у навчального аналітика УПТ (IPA), який має на меті підготовку до професійної роботи психоаналітика. Він є основним елементом психоаналітичного навчання, покликаним дати кандидату можливість познайомитися з роботою несвідомих процесів, досягти кращого розуміння себе та особистісної інтеграції, а також сприяти інтеграції даного особистого досвіду у професійну діяльність.

Коли і як почати особистий аналіз?

Аналіз вважається навчальним з моменту проходження претендентом первинного інтерв'ю та рішення Комітету по Навчанню (КН) про прийняття його на навчання як кандидата першого ступеня (без права ведення клінічних випадків). Навчальний аналіз має тривати протягом усього теоретичного навчання та протягом ведення кандидатом першого клінічного випадку під супервізією. Настійно рекомендується продовжувати навчальний аналіз у ході всього психоаналітичного навчання. Загальна тривалість навчального аналізу не може бути меншою за стандарти МПА.

Яка тривалість та валідація?

УПТ визнає як навчальний психоаналіз у навчального аналітика УПТ, що проходить 4-5 разів на тиждень. КН також має право визнавати як варіант навчального аналіз онлайн та аналіз з подвійними сесіями (не більше 50% від загальної кількості сесій навчаючого аналізу). Якщо існує можливість проходження кандидатом регулярного аналізу, перевага має надаватися йому. Рішення про вибір варіацій навчального аналізу має бути схвалено КН.

Валідація аналізу у членів IPA

У особливих випадках, коли аналіз у навчального аналітика УПТ з об'єктивних причин неможливий, КН може визнати як навчальний аналіз у зарубіжного навчального аналітика, члена IPA, який працює за моделлю Ейтингтона. Зважаючи на обмеженість кількості навчальних аналітиків УПТ в даний час, СК також може авторизувати як навчальний аналіз у кваліфікованого аналітика УПТ, який не має статусу навчального аналітика.

Навчальний аналітик не інформує інститут або будь-яку іншу третю сторону про хід аналізу. Кандидат зі свого боку повинен щороку письмово інформувати КН про перебіг свого навчання: чи перебуває він в аналізі чи переривав його, про відвідування теоретичних семінарів, супервізії, додаткові форми навчання.

СУПЕРВІЗІЯ КЛІНІЧНОЇ ПРАКТИКИ

Супервізія клінічної практики – другий необхідний елемент психоаналітичного навчання. Вона полягає в регулярному обговоренні кандидатом своєї психоаналітичної роботи з кваліфікованим аналітиком, який має статус супервізора.

Коли і як почати супервізії?

З моменту проходження другого інтерв'ю та отримання кандидатом статусу кандидата другого ступеня (з правом ведення клінічних випадків) він отримує можливість розпочати психоаналітичну роботу з першим, а пізніше другим пацієнтом під супервізією.

Як обрати супервізора?

Як супервізор може виступати навчальний аналітик УПТ або, за погодженням з КН, навчальний аналітик та/або супервізор зарубіжного психоаналітичного суспільства, що входить до IPA. Рішення про вибір супервізора поза УПТ є винятком, що допускається на тих самих підставах, що і вибір навчального аналітика поза УПТ. Як мінімум один випадок має вестись під супервізією супервізора УПТ.

Тривалість і графік супервізій

Супервізійні сесії повинні проходити один раз на тиждень протягом не менше 3-х років для першого випадку і 2-х років для другого. Якщо під час психоаналітичного навчання кандидат розпочинає психоаналітичну роботу з новими пацієнтами, вона має проходити під супервізією як і, як із першими пацієнтами. Загальний план та формат супервізії узгоджується кандидатом із супервізором та надається їм КО. Другий випадок, що супервізується, починається не менш ніж через рік після початку першого, після надання проміжних звітів кандидата і супервізора і розгляду прогресу кандидата КН.

Особисто чи онлайн?

Частина сесій може відбуватися за допомогою відео або аудіо засобів електронного зв'язку (Скайп, телефон тощо). Для супервізії із супервізором, який проживає в одному з кандидатом місті, частка дистанційних сесій не повинна перевищувати 10%, для супервізора з іншого міста України 75%, для супервізора з іншої країни 90%. Для додаткових консультацій можуть використовуватись письмові коментарі звітів кандидата.

Звіти супервізій

Після закінчення двох супервізій кандидат надає КН письмові звіти з кожного випадку, а також письмові відгуки супервізорів відповідно до стандарту. (Стандарти опису випадків та звітів супервізорів представлені у додатку. Також додаються кваліфікаційні вимоги для супервізорів УПТ.)

ТЕОРЕТИЧНА ПІДГОТОВКА

Програма теоретичної підготовки кандидатів УПТ

Включає вивчення основних праць З. Фрейда, сучасних психоаналітичних теорій, психоаналітичної техніки, психопатології, теорії розвитку, метапсихології, психоаналітичних досліджень і прикладного психоаналізу

Форма та структура навчання

Програма теоретичної підготовки кандидатів УПТ включає вивчення основних праць З. Фрейда, сучасних психоаналітичних теорій, психоаналітичної техніки, психопатології, теорії розвитку, метапсихології, психоаналітичних досліджень і прикладного психоаналізу.

Здійснюється вона у формі двуденних семінарів (5 разів на рік) та щотижневих 1,5 годинних семінарів, що включають теоретичні заняття та клінічні групи, а також у формі самостійної роботи кандидатів над джерелами, їхньої участі у міжнародних психоаналітичних семінарах та конференціях тощо.

 

Як окремий курс УПТ рекомендує кандидатам Програму "Спостереження за немовлятами".

 

Загальні параметри та зміст теоретичної програми навчання УПТ представлені у Curriculum, її тривалість становить 4 - 4.5 роки (500 годин загалом).

Форма оцінки прогресу

Формами оцінки прогресу є написання щорічного теоретичного есе з пройдених тем і теоретичної доповіді наприкінці навчання (яка має продемонструвати знання психоаналітичної теорії та здатність її застосування в клінічній роботі).

bottom of page